3 dagen Bangkok

20 juli 2017 - Amsterdam Airport Schiphol, Nederland

We zijn goed aangekomen en snel gewend aan deze drukke stad. We slapen aan de drukste straat van Chinatown. Veel te zien. Naast ons georganiseerd programma hebben we genoeg vrije tijd gehad om door te brengen, met onze vriendin Noch, die nu in Bangkok verblijft. Programma onderdelen waren fietsen, over smalle paden door markthallen, zeer de moeite waard. Liggende boedha in tempel bezocht en het koninklijke paleis. Tot nu toe vinden we nog alles leuk. Nieuwe indrukken en ervaringen opdoen.We laten ons vervoeren met een taxi of tuk tuk. Na onderhandeling kost een rit van een half uur ongeveer 5 tot 10 euro. Daar blijven we niet voor op het hotel hangen.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bertus:
    21 juli 2017
    Het riviertje met de huisjes in Kanchanaburi is een mooi gezicht, wat een mooi stadje. Eens een rondje lopen?
    Het oorlogskerkhof is misbaar wat mij betreft, beetje oorlogshype, hoe kun je daar nou van genieten. Ja er liggen ook Nederlanders, gevallen voor de Japanners. De lijdensweg om de spoorweg te bouwen is wel interessant, dus wellicht ook het museum bekijken? Jullie hebben de film gezien? Mag, maar moet niet. En het boemeltreintje is inderdaad prachtig.
    Het uitstapje naar Erawan is echter ook zeer de moeite waard, de watervallen zijn niet groot, maar wel heel mooi en hebben nu genoeg water want het is regentijd. Het is een Nationaal Park en ligt tegen Myanmar aan, ca. 35 km verderop. Het kan wel wat toeristisch zijn, overigens net als the Bridge on the River Khwai. Ze zeggen dat je met zo'n excursie zo vroeg mogelijk moet gaan. Het park is echte jungle. Denk er dan aan dat het de Thais allemaal weinig uitmaakt, die houden juist graag van hypes en overvolle nationale parken en veel afval, en ze gaan zelf echt niet vroeg onderweg. Een bootttochtje op de rivier de Khwai is ook een aanrader. Er zitten krokodillen in het water, dus voorzichtig in het water springen als je misschien op zo'n floating bungalow overnacht. Jullie hebben echter een hotel met zwembad, dus dat zal wel niet. s'Nachts gaan ze soms laat door met disco op de rivier, allemaal Thaise toeristen, geen buitenlander haalt dat in zijn hoofd, maar het kan zijn dat de generaal daar een eind aan gemaakt heeft. Ook de dood van de koning heeft de hoeveelheid Thais feestlawaai flink verminderd, en daar staat vrijwel de hele bevolking achter, hoewel hier en daar alweer wat vuurwerk klinkt. Vraag ze dat allemaal maar, daar zit het gevoelige Thaise hart. Wel voorzichtig vragen hè, zijn dood was een klap voor allemaal, dat kunnen wij ons niet voorstellen met onze Willem of Juliana.
  2. Bertus:
    21 juli 2017
    Sukhothai was nog voor Ayuthaya (en Bangkok) de hoofdstad/koningsstad. Het is eigenlijk één van de mooiste plekken. Ja per fietsje is ideaal, want de ruines zijn best uitgestrekt. Je kunt hier prachtige foto's maken en ook een beetje het platteland in de omgeving eens bekijken. Wel een beetje lezen vooraf anders heb je geen idee wat het nou eigenlijk is. Hoewel veel bezoekers is het relatief rustig; geen disco's e.d. Het ligt midden in het rijstgebied, hier en daar goed te zien, Thailand is nog steeds één van de grootste rijstexporteurs ter wereld. Tegen de middag moet je wel wat beschutting zoeken dat heb je vast al gemerkt. Misschien toch eens een kleine siesta, schaam je niet, maar jullie gaan in de middag fietsen en de tempels en ruïnes bekijken lees ik. Er is niet echt een dorp direkt in de buurt, dus dan 's avonds maar eens extra rusten?
    De reis van Kanchanaburi naar Sukhothai de volgende dag is interessant genoeg, ik zie dat jullie nog even ergens stoppen, het is dik 400 km. Phitsanulok is mooi, Khampeng Phet heeft net zulke tempels en ruines als Sukhothai, afhankelijk van welke highway jullie nemen. Suphanburi, Chainat, Uthai Thani, Nakhon Sawan. Ga vooral je eigen ogen en oren achterna, en check altijd even met de gids, dan zie je meer. Eens zo'n stadje inlopen kan veel meer indruk geven van het echte Thaise leven en je vindt vaak prachtige tempeltjes of winkeltjes etc. etc. Even een kaartje googelen helpt. Werkt jullie wifi goed in de hotels? En heb je gps?
    Station Phitsanulok, de volgende halte, is dat dinsdag? Thaise treinen, eenmalig, vergeet je nooit meer, goed rondkijken, meestal zijn dat Hyundais van > 30 jaar oud, maar er zijn nu eindelijk ook een paar nieuwe. Voor de reis naar Chiang Mai, wordt alsmaar mooier. Mijn ervaring is dat Thai in de trein niet zo veel communiceren, maar wie weet...
  3. Bertus:
  4. Fam. Witvoet op reis:
    21 juli 2017
    Hoi Egbert, bedankt voor je reactie en tips. Geweldig bedankt. Leuk om je berichten te ontvangen. We hebben een goede tijd mat Noch In Bangkok gehad. Elkaar alle de 3 dagen gezien. Naast ons hotel in chinatown zat een 7 eleven. Sandwich kaas ham warm laten maken. Leuk om de massage salon van Noch te bezoeken. Met taxi heen en tuk tuk terug. Ze heeft ons goed op weg geholpen en we hebben genoten met haar. Beterschap met je evenwichtsorgaan.